BlauMaschine
promocampagne

              

Het idee

 

In januari 2014 hebben wij ontwerpstudio BlauMaschine opgericht. Om ons nieuwe bedrijf aan te kondigen aan de buitenwereld hebben wij een promotiecampagne gemaakt. Wij zijn werkzaam op diverse creatieve vlakken, waaronder illustratie, webdesign, grafisch ontwerp en fotografie. Deze vier elementen wilden we graag samenvoegen in één campagne, waarin we onze ontwerpstudio lanceerden en onze toekomstige klanten lieten kennis maken met de wereld van BlauMaschine.

vorm3vorm3

Beeldonderzoek

Om de lancering te verbeelden hebben we gekozen voor een ruimteschip.
Dit ruimteschip sluit ook goed aan bij de 'Maschine' in BlauMaschine. Techniek is een belangrijk aspect van onze ontwerpstudio: het brengt ons verder en zorgt voor sterke ontwerpen. Met ons promopakket laten we toekomstige opdrachtgevers de wereld vanuit onze ogen zien. Daarnaast konden ze informatie vinden over onze werkzaamheden.

Kleuren

kleuren-promo-campagne-blaumaschinekleuren-promo-campagne-blaumaschine

Lettertypes

Het pakket

Ons promotiepakket bestond uit een leporello met Layar-beelden, twee ansichtkaarten, een A5 print en onze visitekaartjes. In het pakket kwamen al onze werkzaamheden samen; fotografie, fotobewerking, grafisch ontwerp, typografie en interactief ontwerp. 

  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image

De losse onderdelen

vorm4vorm4

Layar

Ook voor interactief ontwerp kan je bij ons terecht, wat we graag wilden laten zien in onze promotiecampagne. We hebben gebruik gemaakt van Layar: een app die werkt op zowel Android als OS X. Bij Layar scan je elementen in de fysieke omgeving, waarna er een digitale laag over verschijnt. Via je telefoon of tablet krijgt de wereld om je heen zo nog een extra dimensie. Het is een mooie techniek om print te combineren met digitaal. In zowel de binnenkant als  buitenkant van de leporello konden verschillende onderdelen gescand en via Layar bekeken worden.